5 Aralık 2013 Perşembe

ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ Mİ ? ÇALIŞAN BAĞLILIĞI MI ?

Son dönemlerde İnsan Kaynakları alanında yeni bir trendle karşı karşıyayız : ÇALIŞAN BAĞLILIĞI

Senelerden beri bildiğimiz çalışan memnuniyeti cümlesi neden çalışan bağlılığı olarak değişti yada değiştirilmek isteniyor ? Aradaki fark nedir ?

Çalışan Memnuniyeti ; Şirket içinde yada herhangi bir işyerinde çalışanların daha çok somut olarak kurum içerisinde onlara sağlanan imkanlar ve hizmetlerden memnuniyeti olarak açıklanırken, Çalışan Bağlılığı, çalışanların yöneticilerine, çalışma arkadaşlarına ve hatta işyerinin fiziki konumuna olan organik ve duygusal bağlarını ifade etmekte.
                                                            




Örneğin, İşyerinizin sunduğu servisin rahat ve güzergahının size uygun olması, işyerinde verilen yemeklerin çeşidi ve lezzetli olması, ofis malzemelerinin kalitesinin yüksek olması çalışan memnuniyetinizi arttırırken, işyerinde size ve yaptığınız işe saygı duyulması, fikirlerinizin önemsenmesi, size güvenilmesi çalışan bağlılığınızı artıracak unsurlardır.

 
Bu sebeplerden dolayı son dönemde şirketler tarafından personele uygulanmakta olan ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ANKETLERİNE personelin şirkete bağlılığını ölçen sorularda eklenmektedir.

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmaları, genel olarak çalışanların kurum ve kurumda çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeylerini, kuruma ve birlikte çalıştıkları kişilere olan bağlılıklarını ölçmeyi sağlar, bu noktaya kadar her şey güzel ancak bu nokta yeterli değil...

Asıl bu fayda sağlanması planlanan aksiyonu tamamlayacak olan çalışma bundan sonraki planlama ve uygulamalardır yani bu ölçümler sonucunda çalışanların memnuniyet ve bağlılıklarını artıracak aksiyonların planlanması ve uygulanmasıdır.

Bunu gerçekten planlayıp uygulamaya geçirebilen şirket ve firmalar çalışanlarına gerekli değeri ve saygıyı vermek istediğini çalışanlarına hissettirebildiği için çalışan performansı ortalamadan, max düzeye doğru yükselme eğiliminde olan bir grafik çizmeye başlamaktadır.

Son 25 yıl içerisinde çalışanların düşüncesi ve firmanın performansı arasındaki bağlantıyı saptamak için dünyanın 82 ülkesinde, 24 farklı sektörde milyondan fazla çalışan ve yönetici ile yapılan birebir mülakatlar, yüz binlerce şirket üzerinde yapılan anket ve araştırmalar; bir işyerinin gücünü çalışanlarının mutluluğu ve bağlılığından aldığını, bunu sağlayan şirketlerin de üretkenlik, müşteri mutluluğu, kazançlılık ve çalışan bağlılığı konularında ciddi bir rekabet avantajına sahip olduklarını göstermektedir.

Yine istatistikler göstermektedir ki; Kurum içinde verimliliğin ve iş performansının arttırılmasına yönelik gelişme alanlarını, çalışanlarının kurumdan beklentileri ile aynı paralelde planlayabilen ve uygulamaya geçiren firma ve işyerlerinin performans ve karlılıkları diğer firmalara oranla 6 aylık ölçümlerle  % 23 daha yüksektir.

Dolayısı ile son yıllarda, kurumların Çalışan Memnuniyeti ve Çalışan Bağlılığı’ na verdikleri değer ve talepleri önemli ölçüde artmıştır. Buna sebep olan en önemli etken de artık kimsenin nitelikli işgücünü kaybetmek istemediği olmuştur. Artık şu kabul edilen ve bir firmayı ayakta tutan en önemli etkendir ki; Yönetici İle Çalışan Ekip Arasındaki İlişki, Çalışan Bağlılığı, ve Müşteri Bağlılığı birbirlerini tamamlar niteliktedir.

Teşekkürler,

İlkay ÇORUHLU
Founder / PowerPlus Human Resources Management

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder