7 Mayıs 2013 Salı

VERİMLİ İŞ HAYATININ SIRRI : OLUMLU STRES VE ZAMAN YÖNETİMİ

Kendine inanmak belki başarıyı garantilemez ama, kendine inanmamak başarısızlığı garantiler.

A. MASLOW

İş hayatımızda mutlaka birkaç kez duyduğumuz şu sözleri hatırlayın; '' Evet çok çalıştım ve sonucunda başardım.'' yada '' '' Çok çalışıyorum, bir türlü taktir edilmiyor, artık işimi sevmiyorum, bıktım tükendim artık. ''

Yapılan araştırma ve analizler gösteriyorki, birinci guruptaki başarıyı yakalayabildiğini söyleyen kişiler, kendilerini işine ve sonucundaki başarıya odaklayarak, bu yolda ilerlerken karşısına çıkan stres unsurlarını kontrol altına alıp, her stres unsurundan kendisini bir adım daha ileriye taşıyabilecek bir odak çıkarabilen kişilerden oluşmaktadır, ikinci gruptaki kendini başarısız, tükenmiş ve artık işini sevmiyor olarak nitelendiren kişiler ise iş hayatında stresi kontrolo altına alamayan, her streste biraz daha mutsuz, umutsuz ve kendini tükenmiş hisseden, böylelikle hem kendini hemde çevresini umutsuz ve mutsuz kılan kişilerden oluşmaktadır.

Artık biliniyorki iş yaşamı pek çok rekabetle dolu ve bazen insana ikinci bir şansı tanımıyor; bu yoğun ve acımasız rekabet ortamında şansı ve başarıyı ancak, değişim, çatışma ve yoğun çalışma üçgenini çözüp ona göre adım atanlar kazanıyor.




Stres insan vücudunun bedensel ve ruhsal sınırlarının zorlanmasıyla ortaya çıkan bir durum, bu noktada eğer kendimizi bu zorlanmalara karşı yetersiz ve güçsüz olarak algılıyorsak başarısızlık ve stres oluşuyor, ancak kendimizi bu zorlanmalar karşısında, güçlü, problen çözücü ve yeterli bilgi ve birikime sahip olarak görüyorsan stres yaşamıyoruz, güncel tabiri ile stresi olumlu strese çeviriyoruz.
Günümüzde araştırmacılar, stresin kendisinden çok, strese maruz kalan kişinin algı ve tehtit düzeyinin strese yol açtığını söylüyorlar, bu nedenle stresi herkes ayrı düzeyde, farklı sebeplerle ve farklı şekillerde yaşıyor.

Düşünün iş ortamında başınıza gelen ve sizi strese sokan bir olayı bir arkadaşınızla paylaştığınızda; '' Bunda bu kadar üzülecek bir şey yok '' yada '' Üzme kendini büyütme bu kadar '' cümleleri ile karşılaşmışsınızdır, yada tam tersi siz bu cümleleri bir arkadaşınızın sizinle paylaştığı bi olay karşısında söylemişsinizdir. Buda göstermektedirki; sites farklı kişilerce farklı olaylarla ve farklı seviyelerde yaşanır.

İşte tüm bunlar stresin kontrol altına alınabileceğinin bir kanıtıdır, neden sizde anlattığınız olay karşısında daha sakin kalan ve size yol göstermeye ve rahatlatmaya çalışan arkadaşınızın gücüne ve bakış açısına sahip olmayasınız?

Olumlu Stres ile ilgili verdiğimiz eğitimler yoğun ilgi görmekte, beğenilmekte ve faydalı bulunmaktadır, konu ile ilgili Eğitim Açıklamamızı www.powerplushrm.com  sayfasındaki Eğitim linkinin içindeki eğitimler kategorisinden görebilir yada 0532 254 18 85 nolu telefonumuzu arayarak konu ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Olumlu Stres ve Zaman Yönetimi Eğitimimiz firmalara ve gruplara özel verildiği gibi, kişiye özelde verilmektedir.

Saygılarımla,
İlkay ÇORUHLU
FOUNDER / HR DIRECTOR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder